Potřebujete účinně a levně podpořit obchod či marketing? Využijte správně sílu sociálního kapitálu. Každá firma, která si dokázala vybudovat a následně používat sociální kapitál, vám potvrdí jeho praktičnost a užitečnost.
V podstatě se jedná o vaše kontakty a vazby, kterými disponujete a následně je dokážete využít pro váš byznys. Asi sami víte, že osobní vazby vždy fungovaly a fungují. Proto se často říká: není-li to o vazbách, tak je to o ceně.
Pokud potřebujete podpořit obchod, strategii, marketing, konkurenceschopnost, může vám sociální kapitál jistě pomoci. Jinými slovy, nemusíte se ve všem spoléhat jen na sebe, ale využijete vás sociální kapitál a jeho potenciál, tzn. kontakty těch druhých. Je to cesta, která bude vždy účinnější, rychlejší a levnější.
Z praxe však víme, že většina firem nemá na budování sociálního kapitálu dostatek času. Řešením je proto využít již vytvořené a fungující kooperující sítě, kluby či aliance. Je to časově i finančně výhodné. Samozřejmě je důležité si ohlídat, aby taková kooperující síť disponovala takovým potenciálem, který potřebujete. A nejedná se pouze o kvantitu a kvalitu, ale i o to, jak je daná síť řízená.
Pokud je taková síť řízena správně, má svého koordinátora a lze dobře využít nejen samotnou síť, ale i potenciál, který mají její členové. Říkáme tomu sociální kapitám na druhou. Máme letité zkušenosti s tím, jak se lze z desítek firem kooperující sítě postupně dostat k tisícovému potenciálu.
Samozřejmě, že využití takové kooperující sítě má svá pravidla a zákonitosti, o které se s vámi, v případě zájmu, podělíme. Můžete od nás čekat zejména konkrétní a praktické příklady, na kterých vás seznámíme se zásadními přínosy sociálního kapitálu na druhou v praxi.